piątek, 10 kwietnia 2015

Wybór szkoły średniej w młodym wieku, który świdczy o naszych dalszych losach..

No więc... Nadszedł ten czas kiedy muszę powoli wybierać szkołę średnią i zawód który chce wykonywać w przyszłości. Niby może się wydawać, że to coś łatwego a tak na prawdę jest to coś bardzo trudnego. Masz przed sobą decyzję, która może mieć wielkie znaczenie dla twojego życia. Jedni to sobie oleją i pójdą do pierwszej lepszej szkoły średniej a drudzy podejdą do tego bardzo poważnie. Piszę o ty, ponieważ jestem w bardzo ciężkiej sytuacji. Wybrałam zawód który chciałabym wykonywać , który w 100% mi odpowiada i bardzo mi zależy aby w przyszłości go dobrze wykonywać. I gdzie tu problem... W moim mieście nie ma odpowiedniej szkoły do tego zawodu a dokładniej fryzjerstwa. Jest technikum z bardzo niskim poziomem i mimo że nie uczę się jakoś bardzo dobrze, to nie zniżę się do tak niskiego poziomu. Mogłabym iść do zawodówki ale ja lubię czasem sobie podnieść wyżej poprzeczkę. Jak będę zawsze wybierała tą słabszą a łatwiejszą opcje to moje życie będzie nudne i mało dynamiczne. Czyli co mi zostaje...Albo szkoła z internatem, albo dojazdy poza miasto. Po jedno chciałabym iść do internatu,  to byłoby na pewno coś innego, coś rzadko spotykanego, jednak jestem tak przywiązana do swojej rodziny, że to byłoby dla mnie bardzo ciężkie. Kiedy jestem w domu wiem, że zawsze ktoś jest w pokoju za ścianą a w takim internacie, są koleżanki (oczywiście jeśli kogoś polubisz) ale to nie to samo co rodzina. Mam jeszcze dużo czasu na wybranie szkoły ale powoli już muszę się zdecydować.

Dobra dość o mnie. Tematem głównie w tym poście jest to, że zbyt wcześnie jesteśmy skazani na wybieranie zawodu. W szkołach nie ma niczego co by mogło nas zachęcić do danego zawodu, chyba że ktoś chce zostać nauczycielem. Nagle nadchodzi taki czas kiedy musimy podjąć decyzje życia i tak naprawde nikt jej za nas nie podejmie. Słuchamy różnych opinii o szkołach, tych dobrych jak i zły, chodzimy na drzwi otwarte, które i tak nie pomagają nam w wyborze. W mojej szkole nauczyciele mówili że 2 klasie musimy wiedzieć jaki zawód chcemy wykonywać. W wieku 14/15 lat musimy podjąć decyzję o naszej przyszłości, musimy znaleźć odpowiedni dla siebie zawód co dla niektórych jest ogromnym problemem. Myślę, że to nie jest dobre ponieważ życie jest zbyt krótkie by tracić 4 lata na naukę zawodu który nie będzie nam sprawiał przyjemności. To jest podstawa, aby zawód powodował nam frajdę.
Każdy jest inny, jednym zależy na nauce a drugim nie. Edukacja w życiu jest podstawą, chyba każdy chce dobrze zdac maturę i mieć choćby małą gwarancje na lepsze życie. W dzisiejszych czasach, często pracodawcy nie sugerują się tym jaką jesteś osobą tylko czy miałeś dużą ilość punków na maturze, niestety. Pomimo tego, że nie powinno tak być, to musimy starac sie wybrać dobrą szkołę.
Niestety czasem tego bardzo chcemy a nie mamy możliwości, bo nie ma dobrej szkole w twoim mieście.
Życia nie zresetujesz, nie zaczniesz od nowa, nie cofniesz, trzeba starać się dobrze podjąć decyzję!

Chcę wam jeszcze na koniec polecić blogerkę która dopiero zaczyna. Myślę że ma dobry start i warto do niej zajrzeć rudepenguinfuck.

.

1 komentarz:

  1. Bardzo ładne zdjęcia, też stoję przed wyborem szkoły :)
    http://karolina-machalian.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń